محمّدجواد آسمان



زندگی نامه
شاعر





نقد ها
ترانه‌خوانیِ ماه
عشق و عاشقی در میانِ تیر و تَرکِش
مقدّمات
سِیلُم که کُنی...
بَرگان
شعرِ کمال‌یافته
درود بر ابیاتِ دوم!
مصرفِ بهینه‌ی واژگان
صورت‌بندیِ اقناعی
درستش این است
خانه‌ی نااَمن
نسبتاً مقبول؛ در نوعِ خود
از تنگه تا گردنه
سه مرتبه انکار، پیش از خروس‌خوان
تبر در دست‌های آشنا
اقتفا
طفلِ یتیمِ مادرِ نازای دین
تَنجیم
به همین محکمی
گُم‌شدن در بوستانِ چادرِ گُل‌دار
فردای روشن
عاقبت‌به‌خیری
یَقظه‌ی بعد از رؤیا
هم‌سطحیِ بافتار
دست‌یافته‌ها
صَعبُ‌الوُصول
بهار می‌چکد، امید می‌وزد
سه درد آمد به جانم هر سه یک‌بار
گفتن ندارد
لطفاً بیایید این‌طرفِ تراس
اقتضائاتِ تشبیه در تشبیه
فرق شهود شاعرانه با شرح یک مکاشفه‌ی معنوی
جهت‌نما
اَبیاتِ مُختَلِف‌ُالجَهات
کدام در کجا به چه اندازه؟
دنیا به ما زن‌ها بدهکار است
بدعت و بداعت
مفر
شعر هم منطقِ خودش را دارد
معترض امّا امیدوار
شعرِ بی‌خیال
حدیثِ دل‌گرفتگی
گریه در جشن و رقص در عزا
نونویسی
فهرستِ بَلایا
آهویِ دشتِ زنگاری
تَرسالی
خروج و عروج
interligne؛ بینِ سطور
برآیندِ عاطفی / عاطفه‌ی تزریقی